Jag...

Jag heter Sara och har jobbat på mellanstadiet i över 20 år. Jag försöker ha bildlektioner som har anknytning till det vi jobbar med i andra ämnen så bild inte blir ett enskilt ämne.
Alla bilder på bloggen har jag eller elever målat, förutom de från kända konstnärer förstås...
Jag inspireras av naturen, böcker , konstutställningar, andra bloggar, kolleger mm.
Jag sorterar bilderna efter teknik, motiv, ämne och den årskurs jag tycker är mest lämplig. Jag har använt uppgifterna i 4-6 men naturligtvis kan man använda en del även i andra åldersgrupper.

OBS! Tar tacksamt emot kommentarer om förbättringar, förändringar mm
Jag nås på mejladress saragote@hotmail.com

OBS ! Finns nu också på instagram frökenbildsblogg

onsdag 25 oktober 2017

Bilder med Halloweentema




Man kan göra halloweenbilder och spöklika bilder utan spöken, monster och gravar.... Våra spökbilder blev nog ganska snälla men tomma hus, nakna grenar, fladdermöss och måne hjälper till  att skapa känslan.

1. Först målas bakgrunden. Pappret målas i från gult till rött









2. När bakgrunden torkat målas vit måne med flaskfärg så det täcker vattenfärgerna och allt annat i svart vattenfärg






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar