Jag...

Jag heter Sara och har jobbat på mellanstadiet i över 20 år. Jag försöker ha bildlektioner som har anknytning till det vi jobbar med i andra ämnen så bild inte blir ett enskilt ämne.
Alla bilder på bloggen har jag eller elever målat, förutom de från kända konstnärer förstås...
Jag inspireras av naturen, böcker , konstutställningar, andra bloggar, kolleger mm.
Jag sorterar bilderna efter teknik, motiv, ämne och den årskurs jag tycker är mest lämplig. Jag har använt uppgifterna i 4-6 men naturligtvis kan man använda en del även i andra åldersgrupper.

OBS! Tar tacksamt emot kommentarer om förbättringar, förändringar mm
Jag nås på mejladress saragote@hotmail.com

OBS ! Finns nu också på instagram frökenbildsblogg

söndag 2 februari 2020

K som i koala

Mycket prat om koalor efter bränderna i Australien.
Här har vi målat konturer och blad i pastell och sen målat över med vattenfärger
Klass 1...






6 kommentarer:

  1. Vill du vara medlem i Illuminati som kirurg som gör dig rik och berömd i världen och har makt att kontrollera människor på världens högsta plats. Är du affärsman eller kvinna, konstnär, politiker, musiker, student, fotbollsspelare eller bastket baller vill du vara rik, berömd, kraftfull i livet, gå med i Illuminati brödraskapet idag och få direkt en rik summa på 1 miljon dollar i en vecka, och en hemlös. Överallt du väljer att bo i denna värld och få 10.000.000 $ per månad som lön.
    FÖRDELAR GIVA TILL DE NYA MEDLEMMARNA SOM GÅ MED I ILLUMINATI.
    En kontant belöning på USD 500 000.
    1. En ny övningsdrömbil värderad till 300 000 USD.
    2. Ett drömhus köpt i det land du valt.
    3. En månad semester (helt betalt) till din dröm turistmål.
    5.Et ett års medlemskapspaket för golf.
    5. En VIP-behandling i alla flygplatser i världen.
    6. En total livsstilsförändring.
    8. Tillgång till Citizen Grove.
    9. Månadlig betalning av $ 5.000.000 USD på ditt bankkonto varje månad som medlem.
    10. En månad reserverad möte med de 5 bästa världsledarna och de fem bästa kändisarna i världen.
    Om du är intresserad av att gå med oss ​​i Illuminati Great Brotherhood
    Kontakta oss via e-post: cavill612@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Hittade precis din blogg och ville bara skriva att du verkligen inspirerar. Jag arbetar som lärare i Svenska, SO, NO och Teknik men försöker att hela tiden arbeta ämnesintegrerat och jag tror att skapande i olika former förstärker inlärningen i mina ämnen. Därför arbetar vi med skapande i olika former hela tiden. Tack för fina tips och idéer inför nästa läsår.
    Mvh/ Emelie Kårén, Resele

    SvaraRadera
  3. ILLUMINATI BROTHERHOOD TEMPLE 666 BEGER INTE OM EN REGISTRERINGSAVGIFT, OCH INGA MÄNNISKA OFFER INNEHÅLLER

    Jag vill att världen ska veta att Illuminatis stora brödraskaps tempel för rikedom och makt 666 verkligen existerar.
    Först trodde jag att det var en bluff eftersom det nu för tiden är svårt att hitta äkta människor på internet tills jag bestämde mig för att ge det ett försök,
    Och hela mitt liv förändrades på bara 6 dagar
    Förmåner för nya medlemmar
    1. Ett hus i valfritt land.
    2. En ny drömbil värd $200 000 USD.
    3. Summan av 5 miljoner dollar ( 5 000 000 $ )

    Du måste vara minst 20 år gammal innan du kan kontakta våra partners
    E-post: 666illuminatiagent666@gmail.com
    Illuminati Agent WhatsApp-nummer +39 351 075 2166

    SvaraRadera
  4. Vill du gå med i ILLUMINATI For Riches, Fame, Power, Connections, Influence E.T.C? Kontakta oss nu för att du ska bli en fullvärdig medlem i IllUMINATI. Om du vill veta mer skicka oss ett meddelande nu för att få din Illuminati-belöning som ny medlem.

    1. En kontant belöning
    2. En ny snygg drömbil
    3. Ett nytt hus i valfritt land.
    4. En månads semester (fullt betald) till ditt drömresmål.
    5. Påverka ditt varumärke/verksamhet över hela världen
    6. Skydd från alla förtryckare
    7. En total livsstilsförändring
    8. Tillgång till Bohemian Grove
    9. Bokade möte med toppledare och toppkändisar i ditt land.
    10. 550 tusen dollar för att börja ett nytt liv.

    Kontakta oss nu via e-post: illuminatiworldwideorder@gmail.com
    eller WhatsApp-nummer: +15155065785

    SvaraRadera
  5. Mitt vittnesbörd om hur jag blev medlem i Illuminati. Jag vill träffa människor som vill gå med i den stora Illuminati som en stor medlem av Illuminati som vill ha mig som en stor medlem. Han heter Lord Barry. Hjälp mig att återställa mitt liv från dödsstadiet. Utskriven efter ca 5 år och sex månader. Efter att ha blivit förrådd av så många medlemmar av Illuminati. Under åren var jag hopplös och ekonomiskt nere. Men en dag när jag surfade på Internet stötte jag på inlägget av den store medlemmen av Illuminati Lord Barry james chong och han sa att om du var en av de stora medlemmarna i Illuminati kan du bli känd, rik och framgångsrik i livet. Jag kontaktade honom och förklarade allt för honom och han rekommenderade registreringen som användes och jag betalade för att den fantastiska medlemmen skulle hjälpa mig att komma igång och jag blev invigd i Illuminatis världsordning. Efter det gav de mig alla riktlinjer och lät mig veta att efter initiering kommer nya medlemmar att belönas med summan av $1 000 000 i kontanter. Med hjälp av Lord Barry James. Jag var helt invigd som en fullvärdig medlem av Illuminati. Om ditt råd är att du har provat en bedragare tidigare eller är en så är det upp till mig att hjälpa dig att gå med och försök sedan lord barry chong. Det är din bästa chans att bli det du vill ha i ditt framtida liv. Kontakta honom via e-post: gramasterbarry@gmail.com whatsapp honom (+2348053610069)

    SvaraRadera
  6. 🔺666༺𝐅𝐨𝐥𝐥𝐨𝐰 𝐭𝐡𝐞 𝐥𝐢𝐠𝐡𝐭༻666🔺
    TESTIMONY HOW I JOINED ILLUMINATI 666 TEMPLE
    NOTE: ILLUMINATI MEMBERS DO NOT DISCLOSE THEIR IDENTITY ON SOCIAL MEDIA ALSO
    THERE IS NO HUMAN SACRIFICE INVOLVE

    illuminati666worldtemple@gmail.com
    At first, I thought it was a scam because these days it's hard to find genuine people on the internet until I decided to give it a try,
    And my whole life changed in just 6 days

    BENEFITS FOR NEW MEMBERS
    *. A house in any country of your choice.
    *. A new dream car.
    *. The sum of 6 million dollars to start a new life 6,000,000$
    You must be at least 18 years old before you can contact our partners
    Email: illuminati666worldtemple@gmail.com

    SvaraRadera