Jag...

Jag heter Sara och har jobbat på mellanstadiet i över 20 år. Jag försöker ha bildlektioner som har anknytning till det vi jobbar med i andra ämnen så bild inte blir ett enskilt ämne.
Alla bilder på bloggen har jag eller elever målat, förutom de från kända konstnärer förstås...
Jag inspireras av naturen, böcker , konstutställningar, andra bloggar, kolleger mm.
Jag sorterar bilderna efter teknik, motiv, ämne och den årskurs jag tycker är mest lämplig. Jag har använt uppgifterna i 4-6 men naturligtvis kan man använda en del även i andra åldersgrupper.

OBS! Tar tacksamt emot kommentarer om förbättringar, förändringar mm
Jag nås på mejladress saragote@hotmail.com

OBS ! Finns nu också på instagram frökenbildsblogg

onsdag 22 juni 2016

vårblommor i kollagevas

Tulpaner i torrpastell målas först
Vas ritas upp på annat papper och fylls i med bilder från tidningar, antingen samma färg eller samma motiv, tex huvuden, text, svartvitt
Vasen klistras sedan på blombilden






Blommor i torrpastell











Vas i olika svartvita bilder. Vasen klipps ut och klistras fast på blombilden











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar