Jag...

Jag heter Sara och har jobbat på mellanstadiet i över 20 år. Jag försöker ha bildlektioner som har anknytning till det vi jobbar med i andra ämnen så bild inte blir ett enskilt ämne.
Alla bilder på bloggen har jag eller elever målat, förutom de från kända konstnärer förstås...
Jag inspireras av naturen, böcker , konstutställningar, andra bloggar, kolleger mm.
Jag sorterar bilderna efter teknik, motiv, ämne och den årskurs jag tycker är mest lämplig. Jag har använt uppgifterna i 4-6 men naturligtvis kan man använda en del även i andra åldersgrupper.

OBS! Tar tacksamt emot kommentarer om förbättringar, förändringar mm
Jag nås på mejladress saragote@hotmail.com

OBS ! Finns nu också på instagram frökenbildsblogg

måndag 22 februari 2016

Indian med fjäderskrud

Indianhövding med fjäderskrud med fjädrar målade i olika tekniker

1. Måla profil, gärna med lite överdrivna drag, färglägg hud och läppar, klipp ut



2. Måla fjädrar, ca 10 stycken i olika storlekar och i minst 2 olika tekniker, vattenfärg, pastell, färgpennor mm. Måla även "pannband" med mönster




3. Indianhuvudet klistras på svart papper, sen klistras fjädrarna på och sist bandet...










2 kommentarer:

  1. Vilken bra uppgift för att träna på olika tekniker och att kunna använda olika material.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra uppgift för att träna på olika tekniker och att kunna använda olika material.

    SvaraRadera